Dzień wolny od lekcji. Dokończ czytanie lektury "Bajki w zielonych sukienkach"
Zastanów się nad ostatnim miesiącem swojej nauki i w zeszycie w linię uzupełnij kartę refleksji. Prześlij ją do pani Kasi do sekcji zadania na MT, do 5 maja:
MOJA REFLEKSJA: ☆☆☆ co mi się udało? .......................................... .......................................... ..................................................... ............................................☆☆☆ co mi się udało ?…........................................... ..................................................... ⇨⇨⇨ co i JAK muszę poprawić? nad czym więcej popracować? ….............. ..........................................................
...................................................................................................................................................................ŚRODA, 29 KWIETNIA:
Dzisiaj lekcja o zbliżających się świętach majowych. Może uczcisz je robiąc kotylion w narodowych barwach ?
WTOREK, 28 KWIETNIA:
Dzisiaj kończymy pracę z lekturą Hugh Loftinga, klikaj i baw się dobrze !
Czwartek to dzień bez lekcji, ale może chcecie dowiedzieć się więcej o książkach ? Dzisiaj ich święto:
Środa - 22 kwietnia - dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi - zapraszam na specjalną lekcję z tej okazji;
Zapraszam Was dzisiaj na wycieczkę do Malborka !
KLIKNIJ TUTAJ
CZWARTEK 2 KWIETNIA
Dzień na luzie ;) Zapraszam na wizytę w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
PONIEDZIAŁEK 30 MARCA 2020
PIĄTEK 27 MARCA 2020
CZWARTEK 26 MARCA 2020
Dzisiaj dzień wolny od lekcji. Uzupełnij ewentualne braki, odpocznij. Gdyby jednak tęsknota za nauką wzięła górę, zapraszam do zapoznania się z propozycją niezwykłych muzeów:
ŚRODA 25 MARCA 2020:
WTOREK 24 MARCA 2020:
PONIEDZIAŁEK 23 MARCA 2020
Przyszła wiosna !
Zacznij
czytać książkę: Doktor Dolittle i jego zwierzęta, Hugh Lofting .
Czytaj codziennie przynajmniej pół godziny. Przyjemnej lektury :)
Jeśli
ktoś nie ma książki w domu można pobrać tutaj:
KLIKNIJ ABY POBRAĆ
Potem zrób quiz na Eduelo (dane do logowania dostali Rodzice na maila):
części
1,2,5,6
A potem zapraszam na wiosenną lekcję :)
PIĄTEK, 20 MARCA 2020
Zacznijmy
od zabawy w kotka:
Robienie kociego grzbietu,
wyciąganie pazurków, kulenie się w kłębek, picie mleczka,
miauczenie.
Posłuchaj, co powie Cukierek: KLIKNIJ TUTAJ |
Ułóż
puzzle;
Uporządkuj
wydarzenia w kolejności występowania w lekturze:
Poćwicz
matematykę z Cukierkiem :)
Zaśpiewajmy
piosnkę „Wlazł kotek na płotek” (o godzinie 11.00, przez zoom.us)
Sprawdź
co wiesz:)
Jeśli
masz czas, siły i ochotę: stwórz w aplikacji SpeakPic portret
Cukierka i opowiedz - jako kotek - krótko o którejś z przygód.
Efekty w postaci kodu do umieszczenia na stronie www (embed) prześlij
z Rodzicami do Pani Kasi mailem.
CZWARTEK,
19 MARCA 2020
1.
Podsumowanie wiedzy o ciele człowieka:
Pobaw
się swoim „Wszechświatem w kostce”: użyj aplikacji „ciało
człowieka” (blog, zakładka nasze aplikacje”) i sprawdź jak
działają serce i płuca. Najpierw dokładnie oglądnij narządy z
każdej strony, a potem dotknij, aby sprawdzić jak działają.
- Wytnij z karty pracy figurki człowieka z zaznaczonymi poszczególnymi układami. Twoim zadaniem jest dokładne narysowanie tych układów wg poznanych informacji i schematów z lapbooka.
- Następnie złóż kartkę wg instrukcji z filmu, ale tak aby szerokość i wysokość była wystarczająca do naklejenia jednego ludzika.
- Dalej postępuj zgodnie z instrukcją.
- Na końcu naklej poszczególne ludziki na części powstałego łańcucha
- Zrób zdjęcie i poproś Rodziców o przesłanie go do pani Kasi - termin do poniedziałku
Wklej do
lapbooka pytanie kluczowe z zestawu na marzec:
"Co w
moim ciele jest najważniejsze ?"
Zastanów
się wnikliwie, przypomnij sobie informacje i działania z ostatnich
10 dni, odpowiedz pisemnie na pytanie na karteczce i wklej ją do
lapbooka jako podsumowanie pracy.
Przeanalizuj
swoje wiadomości i umiejętności i zrób samoocenę światłami w
nacobezu na stronie tytułowej lapbooka. Jeśli masz zamiar użyć
czerwonej lub żółtej kredki – wróć do poprzednich lekcji i
powtórz wiadomości.
Rób to
– dopóki nie będziesz mieć pewności, że możesz użyć kredki
zielonej :)
Dokończ
lapbook, użyj różnych kolorów, estetycznie dopracuj – niech
budzi ciekawość i przyjemność uczenia się (będzie potrzebny
przed sprawdzianem)
Poproś
Rodziców, aby fotografię lapbooka przesłali do pani Kasi –
termin do poniedziałku
3.
Poćwicz ortografię, KLIKNIJ TUTAJ
jeśli
trzeba to także poprzednie dyktanda.
Każde
ćwicz codziennie, aż do uzyskania kompletu punktów.
Wykonaj
zadania z ćwiczeń, str. 38.
Przeanalizuj
swoje wiadomości i umiejętności i zrób samoocenę światłami w
nacobezu z „H” w zeszycie. Jeśli masz zamiar użyć czerwonej
lub żółtej kredki – wróć do poprzednich lekcji i powtórz
wiadomości.
Rób to
– dopóki nie będziesz mieć pewności, że możesz użyć kredki
zielonej :)
4.
Dokończ czytanie lektury „Cukierku, ty łobuzie”
5.
Uzupełnij ewentualne braki w zadaniach.
ŚRODA, 18 MARCA 2010
Kończ
czytać lekturę „Cukierku, ty łobuzie” - już w piątek
będziemy o niej rozmawiać.
- Poznanie budowy układu nerwowego i jego funkcji.
Pobaw
się swoim „Wszechświatem w kostce”: użyj aplikacji „ciało
człowieka” (blog, zakładka nasze aplikacje”) i sprawdź jak
działa mózg. Najpierw dokładnie oglądnij narząd z każdej
strony, a potem dotknij, aby sprawdzić jak działa.
Zeszyt
ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo, s. 36.
Przeczytaj
tekst Moja klasa i odpowiedz na pytania:Złe funkcjonowanie którego układu wywołuje chorobę Krzysia?
(Astma
to choroba układu oddechowego, która prowadzi do nawracających
napadów
duszności
i kaszlu).
Poruszaj palcami u nogi.
Aby poruszały się nasze palce u nogi, mózg musi wysłać do mięśni odpowiednie polecenia. Rozchodzą się one od mózgu poprzez rdzeń kręgowy do całego ciała za pomocą nerwów obwodowych.
Złe funkcjonowanie którego układu wywołuje chorobę Asi?
W mózgu znajdują się wyspecjalizowane ośrodki odpowiedzialne za nasze widzenie, słyszenie, poruszanie się, czytanie, pisanie, liczenie, śpiewanie. Jeśli któryś z tych ośrodków zostanie uszkodzony, człowiek nie potrafi wykonywać czynności, za które ten ośrodek jest odpowiedzialny. U Asi uszkodzone zostały w wyniku choroby ośrodki odpowiedzialne za uczenie się czytania, pisania, liczenia i dlatego trudniej jej się tego uczyć.
Co
dolega Agatce?
Co
to znaczy: patrzeć na świat przez różowe okulary?
Czego potrzebują chore dzieci od swoich zdrowych kolegów?
Co oferują swoim kolegom chore dzieci, kiedy nie dokuczają im choroby?
Rozwiązywanie rebusów.
Wykonanie zadania 3, str. 40 i 2, str. 43 w zeszycie.
Rozgrzewka matematyczna: zagraj w grę: GRA MNOŻENIE I DZIELENIE KLIKNIJ TUTAJ
Wklej do zeszytu do matematyki wklejkę z tabliczką mnożenia w zakresie 8 Odpowiedz na pytanie: jak myślisz, czego się dzisiaj nauczysz?
Wykonanie zadań 2, 3, 4, 5 i 6.
NACOBEZU :
Przeczytaj zadania.
Zapisz pytania do zadań.
Narysuj rozwiązanie zadań.
Zapisz obliczenia.
Napisz odpowiedź.
Wykonanie zadania 2.
Czy zadanie można obliczyć?
Czego brakuje w zadaniu?
Popraw zadanie. Zapisz, ile bułek zjada Kasia codziennie.
Wykonaj obliczenia.
Wykonanie zadania 3.
Czytanie
informacji w podręczniku.
Przygotuj harmonijkę UKŁAD POKARMOWY i wklej ją do lapbooka. Uzupełniaj ciekawymi informacjami z dzisiejszej lekcji.
Kolejnym układem człowieka jest układ pokarmowy.
Po co człowiek je?
Ugryź kawałek pokarmu, który masz przygotowany na drugie śniadanie, resztę odłóż na bok.
Co dzieje się z pokarmem, który zjadamy?
Wkładamy
pokarm do jamy ustnej i co z nim robimy? (gryziemy, przeżuwamy,
rozdrabniamy)
Co bierze udział w tych czynnościach? (zęby, język, podniebienie, ślina)
W ślinie znajdują się związki, które ułatwiają trawienie pokarmu.
Co robimy, kiedy rozdrobnimy pokarm? (przełykamy go)
Pokaż na obrazku. Od zębów do żołądka może on mieć około 40 cm.
Pokaż, gdzie u ciebie znajduje się przełyk.
Gdzie trafia pokarm z przełyku? (do żołądka)
Pokaż, gdzie u ciebie znajduje się żołądek.
Co się dzieje w żołądku z pokarmem? (Jest trawiony przez sok żołądkowy).
Pokaż, gdzie u ciebie znajduje się jelito cienkie.
A teraz zobacz, ile to jest 6 m. Użyj metra krawieckiego lub budowlanego.
Ścianki jelita cienkiego pokryte są kosmkami jelitowymi, przez które strawiony pokarm jest wchłaniany do krwiobiegu i roznoszony po całym organizmie.
W jelicie grubym wchłaniana jest głównie woda i sole mineralne.
To, czego organizm nie strawił, przechodzi do odbytnicy i jest wydalane w postaci stolca (kału, kupki).
Co to są substancje żrące i trujące?
Gdzie rodzice trzymają takie substancje w domu?
Czy dzieci mogą ich używać?
Co się może stać dziecku, jeśli je wypije lub wyleje na siebie?
Czy dzieciom wolno ich dotykać?
Czytanie informacji na temat choroby brudnych rąk. Wytnij ją i wklej do lapbooka w odpowiednim miejscu.
Wykonanie zadania 2 - USTNIE .
Ile półnut jest w takcie „na 4”?
Ile ćwierćnut jest w takcie „na 4”?
Wykonanie zadania 2.
PIĄTEK, 13.03.2020
3. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
CZWARTEK , 12.03.2020
1. Jak funkcjonuje układ oddechowy ?
ZOBACZ FILMIK
przeczytaj tekst str. 28-29 w podręczniku
i zapisz kilka ciekawostek na harmonijce "Układ oddechowy" w swoim lapbooku
*** PODPOWIEDZI :
Którą częścią ciała pobieramy powietrze z otoczenia? (jamą nosową i jamą ustną)
–– Czy lepiej oddychać przez nos, czy przez usta? (W nosie powietrze jest ogrzewane, nawilżane
i oczyszczane przez włoski i śluz, dlatego lepiej oddychać przez nos niż przez usta).
–– Powietrze wędruje przez gardło, krtań i tchawicę do płuc.
–– W płucach tlen z powietrza przechodzi do krwi, a z krwi przechodzi do płuc dwutlenek
węgla, który wydychamy.
–– Krwiobiegiem tlen dociera do każdej komórki ciała. W komórkach jest wykorzystywany
do uwalniania energii.
Czego potrzebują chore dzieci od swoich zdrowych kolegów?
Co oferują swoim kolegom chore dzieci, kiedy nie dokuczają im choroby?
Podręcznik
Ja i moja szkoła na nowo, s. 39.
- Przeczytaj informacje w podręczniku.
- Wklej do lapbooka harmonijkę z nagłówkiem: MÓZG I UKŁAD NERWOWY i wpisz w nią ciekawe informacje temat budowy i funkcjonowania układu nerwowego.
Obejrzyj
filmy o mózgu i neuronach i zanotuj najciekawsze informacje w
lapbooku
Podręcznik
Ja i moja szkoła na nowo, s. 42.
- Przeczytaj informacje w podręczniku „Dlaczego musimy spać?”
- Poobserwuj przez 7 dni o której chodzisz spać i o której się budzisz? Zapisuj dane. Potem odpowiedz sobie na pytanie czy śpisz wystarczająco długo?
Doklej
do lapbooka wizerunek człowieka – skóra, z otrzymanej w szkole
wklejki.
2
Pisownia wyrazów z h.
Podręcznik
Ja i moja szkoła na nowo, s. 40 i 43.
Czytanie
wierszyków Ból głowy i Hipopotam Hubert Grażyny Lech.Rozwiązywanie rebusów.
Wykonanie zadania 3, str. 40 i 2, str. 43 w zeszycie.
Zagraj w
grę:
- Czas na ruch !
4.
Rozwiązywanie zadań tekstowych.
Podręcznik
Ja i moja szkoła na nowo.
- Wykonanie zadań 1–4, s. 41.
Zeszyt
ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo, s. 37.
- Wykonanie zadań 1 i 2.Wykonanie zadania 3. Odszyfrowanie hasła – wpisz je do swojego lapbooka jako podsumowanie
WTOREK,17 MARCA 2020Pobaw się swoim „Wszechświatem w kostce”: użyj aplikacji „ciało człowieka” (blog, zakładka nasze aplikacje”) i sprawdź jak działają jelita. Najpierw dokładnie oglądnij narząd z każdej strony, a potem dotknij, aby sprawdzić jak działa. 1. Przypomnienie zasad racjonalnego odżywiania się inspirowane opowiadaniem Anny Mikity Bieg po zdrowie. Przygotuj wspólnie z kimś dorosłym zdrowe drugie śniadanie. Nie jedz go jeszcze i poczekaj z tym do godz. 9.15Podręcznik Ja i moja szkoła na nowo, s. 36–37.Przeczytaj fragment opowiadania Bieg po zdrowie Anny Mikity.O godz. 9.00 spotkajmy się onlineRozmowa na temat opowiadania.
Jaki był skład pierwszej drużyny?
Jaki był skład drugiej drużyny?
Dlaczego wygrali zawodnicy drugiej drużyny?
Bardzo ważne jest, jaki pokarm dostaje się do naszego organizmu.
Czy znacie najważniejsze grupy pokarmów (węglowodany, białka, tłuszcze).
Do czego potrzebne są organizmowi białka?
Do czego potrzebne są organizmowi węglowodany?
Do czego potrzebne są organizmowi tłuszcze?
Jakie pokarmy wchodzą w skład poszczególnych grup?
W jakich ilościach powinniśmy jeść produkty z poszczególnych grup?
W której grupie są produkty, które szczególnie lubicie?
Rozłóżcie swoje śniadania i powiedzcie, do których grup pokarmów należą jego składniki.Rozmowa na temat Co należy robić, żeby być zdrowym?
Jakie znacie owoce i warzywa?
O czym należy pamiętać, kiedy spożywamy owoce i warzywa?
Które z nich jecie najczęściej?
Jakie potrawy lubicie jeść?
Czy lubicie słodycze? Jak często je jecie?
Jakie napoje lubicie pić?
Dlaczego warto dobrze się odżywiać?Opowiadanie, w jaki sposób zdrowe odżywianie i aktywne spędzanie wolnego czasuwpływa na kondycję.Zeszyt ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo.Oglądnij prezentację, może coś wykorzystasz w lapbooku ?
2. PRACA PLASTYCZNA: Kolaż – Talerz ze zdrową żywnością.Informacja: Podstawą piramidy są produkty zbożowe, pełnoziarniste, z mąki żytniej i razowej, makarony, brązowy ryż, naturalne musli, które powinniśmy jeść nawet 3–5 razy dziennie. Owoce 2–3 razy dziennie, a warzywa w nieograniczonych ilościach. Każdego dnia spożywamy drób, jajka lub ryby. Natomiast nabiał, czyli sery, mleko, jogurty powinniśmy jeść od jednego do dwóch razy dziennie. Ważny jest też ruch, który sprzyja prawidłowemu rozwojowi organizmu, hartuje i wzmacnia organizm. Dzieci powinny zażywać ruchu przynajmniej jedną godzinę dziennie. Tłuszcze i słodycze, które znajdują się na szczycie piramidy, powinniśmy ograniczać. Koniecznie trzeba pić wodę.
Wykonaj pracę plastyczną z różnych materiałów o różnych fakturach. PoprośRodziców o przesłanie jej fotografii do pani Kasi – termin do środy.
3.Ćwiczenia na mnożenie i dzieleniePrzypomnij sobie tabliczkę mnożenia w zakresie 100 (skorzystaj z zeszytu)Podręcznik Ja i moja szkoła na nowo. Wykonanie zadań 1–4, s. 38.Zagraj w grę:Zeszyt ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo. Wykonanie zadań 1–4, s. 35.
4. Czas na wf !
Kręć kołem i wykonuj ćwiczenia :)
PONIEDZIAŁEK, 16 MARCA 2020 Zacznij czytać lekturę „Cukierku, ty łobuzie” - w piątek będziemy o niej rozmawiać.Rozgrzewka w prezencie od mojej koleżanki - pani Eweliny !
1. Ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu – rozwiązywanie zdań tekstowych. Rozgrzewka matematyczna: zagraj w grę: GRA MNOŻENIE I DZIELENIE KLIKNIJ TUTAJ
Wklej do zeszytu do matematyki wklejkę z tabliczką mnożenia w zakresie 8 Odpowiedz na pytanie: jak myślisz, czego się dzisiaj nauczysz?
Podręcznik
Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 33.
Wykonanie
zadania 1.
Przeczytaj
głośno przykłady i bez liczenia, z pamięci podawaj ich wyniki.
- Ile wyników podałaś/eś bezbłędnie ? Jeśli więcej niż 15, to jesteś Mistrzem ! Jeśli mniej niż 15 to wróć po lekcjach do matzoo i zeszytu do matematyki i poćwicz tabliczkę mnożenia w zakresie 35.
Wykonanie zadań 2, 3, 4, 5 i 6.
NACOBEZU :
Przeczytaj zadania.
Zapisz pytania do zadań.
Narysuj rozwiązanie zadań.
Zapisz obliczenia.
Napisz odpowiedź.
Zeszyt
ćwiczeń Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 30.
Wykonanie
zadania 1.Wykonanie zadania 2.
Czy zadanie można obliczyć?
Czego brakuje w zadaniu?
Popraw zadanie. Zapisz, ile bułek zjada Kasia codziennie.
Wykonaj obliczenia.
Wykonanie zadania 3.
Odpowiedz
na pytanie: Czego się dzisiaj nauczyłaś/eś ?
2.
Poznanie
budowy układu pokarmowego i jego funkcji – lekcja do zrealizowania
przed drugim śniadaniem :)
Podręcznik
Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 34.
Przygotuj harmonijkę UKŁAD POKARMOWY i wklej ją do lapbooka. Uzupełniaj ciekawymi informacjami z dzisiejszej lekcji.
Kolejnym układem człowieka jest układ pokarmowy.
Po co człowiek je?
Ugryź kawałek pokarmu, który masz przygotowany na drugie śniadanie, resztę odłóż na bok.
Co dzieje się z pokarmem, który zjadamy?
Wytnij
wklejkę z człowiekiem i jego układem pokarmowym i wklej ją w
odpowiednie miejsce w lapbooku.
Oglądnij
film:
Co bierze udział w tych czynnościach? (zęby, język, podniebienie, ślina)
W ślinie znajdują się związki, które ułatwiają trawienie pokarmu.
Co robimy, kiedy rozdrobnimy pokarm? (przełykamy go)
Pokaż na obrazku. Od zębów do żołądka może on mieć około 40 cm.
Pokaż, gdzie u ciebie znajduje się przełyk.
Gdzie trafia pokarm z przełyku? (do żołądka)
Pokaż, gdzie u ciebie znajduje się żołądek.
Co się dzieje w żołądku z pokarmem? (Jest trawiony przez sok żołądkowy).
Pokaż, gdzie u ciebie znajduje się jelito cienkie.
A teraz zobacz, ile to jest 6 m. Użyj metra krawieckiego lub budowlanego.
Ścianki jelita cienkiego pokryte są kosmkami jelitowymi, przez które strawiony pokarm jest wchłaniany do krwiobiegu i roznoszony po całym organizmie.
W jelicie grubym wchłaniana jest głównie woda i sole mineralne.
To, czego organizm nie strawił, przechodzi do odbytnicy i jest wydalane w postaci stolca (kału, kupki).
Co to są substancje żrące i trujące?
Gdzie rodzice trzymają takie substancje w domu?
Czy dzieci mogą ich używać?
Co się może stać dziecku, jeśli je wypije lub wyleje na siebie?
Czy dzieciom wolno ich dotykać?
Podręcznik
Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 35.
Przeczytaj komiks.
Przeczytaj komiks.
- Na co narażał się Staś swoim postępowaniem?
Zeszyt
ćwiczeń Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 31.
Wykonanie
zadania 1.Czytanie informacji na temat choroby brudnych rąk. Wytnij ją i wklej do lapbooka w odpowiednim miejscu.
Wykonanie zadania 2 - USTNIE .
Pobaw się swoim "Wszechświatem w kostce". Użyj aplikacji "ciało człowieka" (blog, zakładka nasze aplikacje) i sprawdź jak działa żołądek. Najpierw dokładnie oglądnij narząd z każdej strony, a potem dotknij, aby sprawdzić jak działa.
- Ćwiczenia w taktowaniu „na cztery”.Zeszyt ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo, s. 33.
Ile półnut jest w takcie „na 4”?
Ile ćwierćnut jest w takcie „na 4”?
Wykonanie zadania 2.
Pobaw
się z kimś w „O ma da mansi flore” lub w inną zabawę z
klaskaniem :)
- Dyktando – powodzenia ! DYKTANDO - KLIKNIJ TUTAJPowtarzaj codziennie, aż do uzyskania wszystkich wpisów prawidłowych :)
PIĄTEK, 13.03.2020
1. Rozmowa
o tym, jak dbać o układ oddechowy inspirowana wierszem Anny Mikity
Katar.
Podręcznik Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 30.
Czytanie
wiersza Katar
Anny
Mikity.
- Rozmowa na temat wiersza.
- Do czego katar namawiał dzieci?Dlaczego katar odszedł po tygodniu?
- Czy dzieci na pierwszym obrazku spodobałyby się katarowi? Dlaczego? (Tak, bo nie zasłaniają ust i nosa podczas kichania).
- Co zostaje na rękach, kiedy zasłonimy nimi usta i nos podczas kichania?
- Co musimy potem zrobić?
- Czy dzieci na trzecim obrazku spodobałyby się katarowi? Dlaczego? (Tak, bo zużyte chusteczki higieniczne kładą na ławce, zamiast wyrzucać do kosza).
- Co się dzieje z dziećmi, kiedy katar zwycięża?
Przygotuj
kieszonkę z napisem PROFILAKTYKA, wklej do lapbooka przy harmonijce
UKŁAD ODDECHOWY. Przygotuj 5 „frytek“ z informacjami: jak
zapobiegać rozprzestrzenianiu się bakterii i wirusów i włóż je
do kieszonki.
Podręcznik
Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 31.
Czytanie
tekstu Co
się dzieje w twoim organizmie, kiedy się przeziębisz?
- Rozmowa na temat przeczytanego tekstu.
- Jak można zapobiegać chorobom układu oddechowego?
- Co robią rodzice, kiedy dziecko zachoruje?
- Czy dziecko może samo zażywać leki?
- Dlaczego dziecko nie może samo zażywać leków?
- Jakie domowe sposoby stosują rodzice i dziadkowie, gdy się przeziębisz?
- Dlaczego zimą łatwo się przeziębiamy?
Zeszyt ćwiczeń Ja
i moja szkoła na nowo.
- Wykonanie zadań 1 i 2, s. 28.
- Wytnij jeden z obrazków i wklej do lapbooka.
2. Obejrzyj film:
2. PRACA
PLASTYCZNA Plakat
na temat Co
szkodzi moim płucom?
Omówienie tematu pracy: na podstawie wiadomości
Wymienienie przyczyn zanieczyszczenia powietrza.
Rozmowa o negatywnych skutkach dla zdrowia oddychania
zanieczyszczonym powietrzem.
Omówienie budowy i przeznaczenia plakatu.
- Co to jest plakat (duży format, zawiera ilustracje i teksty o treści ostrzegającej, informacyjnej).
3. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
Podręcznik Ja
i moja szkoła na nowo,
s. 32.
Wykonanie zadania 1: przepisz przykłady do zeszytu i je rozwiąż.
Wykonanie
zadania 2: zobacz,
jak matematyczaki wykonały obliczenia.
Który
sposób jest dla ciebie łatwiejszy?
Wykonanie
zadania 3.
Zeszyt ćwiczeń Ja
i moja szkoła na nowo,
Wykonanie
zadań 1 i 2, s. 29.
Zagraj w grę:
CZWARTEK , 12.03.2020
1. Jak funkcjonuje układ oddechowy ?
- Połóż się na plecach i połóż ręce na brzuchu. Wciągnij głęboko powietrze tak,aby brzuch się uniósł, a teraz zrób wydech, żeby brzuch się zapadł.
- Oddychamy cały czas, chociaż wcale o tym nie myślimy.
- Po co człowiek oddycha?
ZOBACZ FILMIK
przeczytaj tekst str. 28-29 w podręczniku
i zapisz kilka ciekawostek na harmonijce "Układ oddechowy" w swoim lapbooku
*** PODPOWIEDZI :
Którą częścią ciała pobieramy powietrze z otoczenia? (jamą nosową i jamą ustną)
–– Czy lepiej oddychać przez nos, czy przez usta? (W nosie powietrze jest ogrzewane, nawilżane
i oczyszczane przez włoski i śluz, dlatego lepiej oddychać przez nos niż przez usta).
–– Powietrze wędruje przez gardło, krtań i tchawicę do płuc.
–– W płucach tlen z powietrza przechodzi do krwi, a z krwi przechodzi do płuc dwutlenek
węgla, który wydychamy.
–– Krwiobiegiem tlen dociera do każdej komórki ciała. W komórkach jest wykorzystywany
do uwalniania energii.
- Przeczytaj teksty Dlaczego tak się dzieje?
- Zagraj w grę:
2. Pisownia wyrazów ze spółgłoskami zmiękczonymi przez i oraz ze spółgłoskami
miękkimi.
- Przypomnij sobie zasady pisowni wyrazów ze zmiękczeniami ( skorzystaj z notatek w zeszycie)
- Zagraj w grę:
- Zeszyt ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo, s. 27. Wykonaj zadania 1–3, zgodnie z poznanymi zasadami dotyczącymi pisowni
3. Mnożenie i dzielenie: 4 · 7, 7 · 4, 28 : 4, 28 : 7
- Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia przez 5, 6, 7 ( skorzystaj z notatek w zeszycie)
- Podręcznik Ja i moja szkoła na nowo: Wykonanie zadań 1–5, s. 27.
- Zagraj w grę:
- Zeszyt ćwiczeń Ja i moja szkoła na nowo.Wykonanie zadań 1, 2 s. 26
Brak maila do przesylania prac plastycznych
OdpowiedzUsuńWszyscy Rodzice znają mój mail, można też przesłać mi fotkę Librusem lub przez mail klasowy
Usuń